Z naszego wieloletniego doświadczenia z serwisem ploterów HP wynika, że nic im tak nie szkodzi jak przemieszczanie z miejsca na miejsce ( wstrząsy, przechyły, upuszczenia, wycieki atramentu), dlatego zdecydowanie preferujemy przeprowadzanie diagnostyki, napraw, czyszczenia i konserwacji ploterów HP w miejscu ich pracy. Podejście takie daje też okazję do przedyskutowania z użytkownikiem trudności , na jakie natrafia na styku procesu druku i infrastruktury IT, jaką posiada .Po wykonanej naprawie lub konserwacji ploter jest poddawany testom i wymaganym kalibracjom. Ostatecznej weryfikacji pracy i jakości maszyny dokonuje sam użytkownik, drukując swoją pracę i oceniając potem jakość wydruku i pracy plotera. Analizie podlega też wersja oprogramowania układowego i sterowników, jeśli zachodzi potrzeba wgrywamy lepiej działające wersje.
Regularna konserwacja ( przynajmniej 1 raz w roku) ploterów pomaga utrzymać sprzęt w gotowości, zwiększa żywotność podzespołów ( często drogich lub nawet niedostępnych czasowo lub trwale jako części zamiennych) , pozwala zniwelować potencjalne zagrożenia usterek oraz powoduje, że kondycja plotera staje się przewidywalna, a jakość wydruku nie wymyka się spod kontroli. Wszystkie te czynniki w bezpośredni sposób wpływają na całkowity koszt eksploatacji maszyny z naciskiem na koszt czasu poświęconego na obsługę niespodziewanych awarii ( a te zdarzają się najczęściej , kiedy maszyna jest obciążona, a terminy gonią) oraz awaryjnego druku „na zewnątrz”.
Standardowa konserwacja drukarek obejmuje:
1. zdemontowanie obudowy,
2. czyszczenie wewnątrz,
3. oczyszczenie i zakonserwowanie płynami i smarami czyszcząco – konserwującymi mechanizmów wewnętrznych
- w drukarkach wielkoformatowych (mechanizm transportu papieru, mechanizm przesuwu głowicy),
4. w razie konieczności regulację podzespołów,
5. czyszczenie obudowy z zewnątrz,
6. zmontowanie sprzętu,
7. wydrukowanie testu drukarki,
8. podłączenie sprzętu.